سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

درخشش دانش آموخته دانشكده فني امام محمد باقر (ع) ساري در مسابقات بين المللي اختراعات ژنو


به گزارش سارنیوز ناصر صداقتي پور رئیس  دانشکده امام محمد باقر ساری با تبريك كسب اين موفقيت اظهار داشت: مسعود شفقي، دانش آموخته این دانشكده و دانشجوي فوق ليسانس عمران سازه هاي دريايي با ساخت مقاوم ترين بتن جهان، توانست جايزه طلاي جشنواره بين المللي اختراعات ژنو را کسب کند. بتن ساخته شده توسط اين مخترع كشورمان4300 كيلوگرم بر سانتي متر مربع مقاومت دارد.
وي در پايان اظهار داشت: كسب اين موفقيت ها بيانگر عزم راسخ دانشگاه فني و حرفه اي در خودكفايي علمي ايران اسلامي مي باشد و با تجاري نمودن اختراعات، مي توان به حماسه اقتصادي نيز نايل شد.
در جشنواره ژنو ابتدا اختراعات به مدت سه روز در نمایشگاهی به بازدیدکنندگان و داوران معرفی میشود و پس از اعطا جایزه ویژه جشنواره،مدال های مختلف در روز پایانی جشنواره توزیع می شود. در جشنواره امسال از سوي جمهوري اسلامي ايران 36 اختراع به هیئت داوران معرفی شد. با پایان چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو تکلیف 2 هزار  اختراع از  45کشور جهان مشخص شد و جوانان مخترع کشورمان توانستند با اختراعات مختلف دربخش های نانو فناوری، پزشکی، ساختمان، مکانیک، کشاورزی، مهندسی و فرهنگی به 14 نشان طلای با ارزش، نه نشان نقره و یک نشان برنز دست یابند.اختراعات برگزیده جشنواره امسال به داوری 75 داور بین المللی گذاشته شده بود. همچنین مخترعان کشورمان موفق شدند شش جایزه ویژه این جشنواره را به خود اختصاص دهند.

  • تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    درخشش دانش آموخته دانشكده فني امام محمد باقر (ع) ساري در مسابقات بين المللي اختراعات ژنو

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز